luni, 5 septembrie 2011

Dezmintire la mit sau.... filozofie de balta: despre EU si RESTUL


In mod sigur nu vin cu nimic nou.... dar incerc sa vin cu explicatii simple la probleme complicate. Prea mult folosim cuvinte „mari” fara sa le stim adevarata semnificatie sau... prea mult ne ascundem dupa deget, evitand sa dam fata cu adevarurile simple.
Poate gresesc...si va provoc sa ma combateti..dar dupa experienta mea "milenara" (de 40 de ani)... pot sa-ti spun ca totul se reduce la "EU".
         Acesta a fost momentul in care ne-am diferentiat de restul animalelor... cand am inceput sa vorbim si mai ales sa simtim despre noi ca despre ceva exterior. Nu stiu daca asta este exact si momentul in care am inceput sa ne manifestam liberul arbitru.... gen: eu aleg sa.... dar in mod sigur, atunci a aparut si bariera intre EU si RESTUL, ceilalti...
Hai sa fim sinceri si sa recunoastem ca totul se invarte in jurul acestui lucru: ce vreau EU, ce-MI place, etc... Da, se numeste... egocentrism mult hulit dar pe nedrept si de regula confundat cu  egoismul.
         Altruistilor, mai ganditi-va inainte sa-mi sariti in cap.... pentru ca si atitudinea voastra, hraneste tot EU-l...
         Si-atunci? Ce face diferenta? Pai...exact acelasi lucru care face diferenta dintre falsa iubire si iubirea adevarata....

In prostia mea pot deosebi 2 categorii de oameni:
1. cei ce-si satisfac EU-l prin ei,
2. si cei care si-L satisfac prin ceilalti.
Si mai simplu: imi gasesc/primesc fericirea prin mine sau sunt fericit in momentul in care am facut pe altcineva fericit. Exemple nu cred ca e nevoie sa dau...
Majoritatea celor care sunt parinti, au simtit si stiu aceasta diferenta. Daca nu au fost de la inceput in cea de a doua categorie, au trecut, probabil involuntar, dar normal si firesc.... si nu de tot.... sau mai exact fata de tot....
Faptul grav, pentru o parte din ei, este ca li s-au deschis ochii. Abia acum realizeaza ce inseamna iubirea adevarata, acea iubire neconditionata, in care totul se raporteaza la si prin persoana de langa ei. Ziceam grav... da, pentru ca pot privi retrospectiv, si de regula daca abia acum aiu invatat diferenta inseamna ca nu au avut parte de asa ceva  din partea parintilor, iar din partea partenerului actual de viata... nici atat. Si e mai grav plus sfasietor de dureros, si daca realizeaza ca o data, candva, a fost cineva in viata lor, care i-a iubit in felul asta, dar ei, din necunoastere ( ca sa nu zicem prostie), au renuntat la asa ceva....

***DEX-ul zice:
EGOCENTRÍSM - Atitudine a celui care privește totul prin prisma intereselor și a sentimentelor personale, tendință de a face din sine „centrul universului”
EGOÍSM s. n. Atitudine de exagerată preocupare pentru interesele personale și de nesocotire a intereselor altora.
ALTRUÍSM s. n. Atitudine morală sau dispoziție sufletească a celui care acționează dezinteresat în favoarea altora

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu